Wijnkaart selecteren d.m.v. twitteren

Een jaar geleden konden mensen via de twitter deelnemen aan een wijnproeverij. Vorige maand, heeft een restaurant in London d.m.v. social media een selectie voor de wijnkaart gemaakt.

Voor drie soorten wijn waar de deskundigen het niet over eens konden worden hebben ze het publiek ingeschakeld. In de hoop dat zij gezamenlijk tot een goed keuze konden komen. L’Anima heeft video’s geupload waar de deskundige de wijnen bepleiten. Het publiek werd vervolgens gevraagd te stemmen voor de wijnen die ze willen hebben in het restaurant. De oefening was een succesvol marketinginstrument voor L’Anima. Als je deelnam aan het tweeted proces kon je een prijs winnen, een gratis fles wijn en een rondleiding door het restaurant. Er werd een willekeurig persoon van Twitter gekozen die daarna had deelgenomen.

Aantrekkelijk & inspirerend: het is een super goed marketing instrument om het twitterend volk bij dit proces te betrekken. Het restaurant krijgt veel naamsbekendheid, de mensen worden in contact gebracht met dit restaurant omdat ze het publiek vragen om een selectie te maken van de wijnkaart. Zo raken de mensen ook nog eens betrokken met de zaak en dat is een positieve reactie.

Toekomstpotentieel? Dit concept heeft zeker toekomstpotentieel. Er wordt nu steeds meer gebruik gemaakt van Social Media door bedrijven. Ze zijn niet meer beperkt om reclame te maken via tv, krant of folders, maar kunnen nu ook d.m.v. Social Media bekendheid krijgen. Dus het betrekken van de mensen bij het selecteren van de wijnkaart is een goede truc om te doen!

Vindmethodiek:via de site springwise.com heb ik het woord Social Media ingetypt. Toen kreeg ik de site van dit restaurant te zien.

Bron: http://www.lanima.co.uk/

2 Reacties op “Wijnkaart selecteren d.m.v. twitteren

  1. Pingback: Top 5 Web 2.0 « Pastrys's Blog

  2. Pingback: Top of the bill Web 2.0 « TRENDWATCHING

Plaats een reactie